اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

چشم هايتان را به عينک آفتابي هاي تقلبي نسپاريد

چشم هايتان را به عينک آفتابي هاي تقلبي نسپاريد

استفاده از عينک آفتابي براي تمام سنين و به خصوص افرادي که عمل ليزيک انجام دادند ضروري است.

چشم هايتان را به عينک آفتابي هاي تقلبي نسپاريد

عینک

وي بيان کرد: استفاده از عينک آفتابي به سه دليل: آرامش در ديدن به هنگام وجود نور آفتاب، حذف يا کم شدن برخورد اشعه ماورا بنفش به چشم، کاهش نور خيره کننده آفتاب اهميت دارد.

انوري اظهار داشت: اگر شيشه يا تلق عينک يکنواخت نباشد آرامش در ديدن را از بين برده و با عبور دادن اشعه ماوراء بنفش سبب آسيب رساندن به چشم مي شود.

وي با بيان اينکه اصل تقلبي بودن عينک هاي آفتابي براساس کيفيت شيشه يا تلق، رنگ شيشه و ميزان جذب اشعه ماوراء بنفش مشخص مي شود گفت: يک عينک اصل و مناسب داراي شيشه يکنواخت، طيف رنگ قهوه اي يا دودي و جذب اشعه uv به ميزان 400 مي باشد.

وي در ادامه گفت: براي مشخص شدن يکنواختي تلق يا شيشه عينک مي توان يک خط مستقيم را در نظر گرفت و در حالي که از داخل هر يک از شيشه ها به طور جدا نگاه مي کنيد قاب عينک را در جهت يا خلاف جهت حرکت عقربه هاي ساعت بچرخانيد اگر خط مستقيم را کج ديديد تلق يا شيشه عينک يکنواخت نبوده و تنوج است.

اين متخصص افزود: يکنواخت نبودن شيشه ها ايجاد آستيگمات در چشم ها مي کند و در پي آن تصوير بد ديده مي شود.

وي با تاکيد بر اين نکته که رنگهاي قرمز و بنفش مناسب نيست گفت: رنگ هاي قرمز و بنفش باعث عبور دادن اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش از عينک شده و به سلولهاي شبکيه چشم صدمات جدي وارد مي کند.

انوري در پايان گفت: حتما به هنگام خريد عينک آفتابي به نکات بيان شده را رعايت کنيد تا صدمات و آسيبي به چشم هايتان وارد نشود

منبع :vista.ir

چشم هايتان را به عينک آفتابي هاي تقلبي نسپاريد

کلمات کلیدی : چشم,هايتان,را,به,عينک,آفتابي,هاي,تقلبي,نسپاريد,چشم هايتان را به عينک آفتابي هاي تقلبي نسپاريد , پزشكي و سلامت , چشم+هايتان+را+به+عينک+آفتابي+هاي+تقلبي+نسپاريد+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/05/16
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها