اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم ؟

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم ؟

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ یکی از دغدغه های اکثر استفاده کنندگان از مودم های وایرلس، تامین امنیت مودمشان و جلوگیری از استفاده غیر مجاز یا به بیان ساده تر دزدی از اشتراک اینترنتشان است. در اینجا به ۵ توصیه رایج یا افسانه برای افزایش امنیت مورد یا شبکه وایرلس اشاره می کنیم که باید به آنها گوش “نکنید”.

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم ؟

مودم

افسانه اول : نام شبکه (SSID) خود را مخفی کنید.

هر روتر وایرلسی یا هر اکسس پونتی یک نام شبکه یا به بیان تخصصی تر یک SSID دارد. SSID مخفف Service Set Identifier می باشد. در حالت پیش فرض این نام برای همه قابل مشاهده است در نتیجه هر کاربر دیگری در محدوده تحت پوشش امواج Wi-Fi می تواند آن نام را مشاهده کنید.

مخفی کردن این نام شاید و ظاهرا بتواند در امنیت شبکه شما موثر باشد. با این حال برخی از دستگاه های مانند PC های دارای ویندوز ۷ همچنان کل شبکه های موجود را نشان می دهند اما با نامی دیگر. با این حال این راه هکرها را وسوسه می کند چون با خود فکر می کنند حتما این شبکه چیزهای جالبی برای مخفی کردن دارد که نامش را مخفی کرده است.

در کل مخفی کردن نام SSID راه خوبی برای مقابله با فضول های معمولی و بچه همسایه است اما هکرهای کلاه سیاه یا با تجربه را نمی تواند مانع شود. چرا که مودم یا روتر شما همچنان در حال پخش امواج خود در تمامی جهت هاست و تشخیص این امواح از طریق یک wifi network scanner به راحتی آب خوردن قابل تشخیص است.

افسانه دوم: نفوذ به شبکه های کوچکتر سخت تر است!

این موضوع به بیان ساده تر یعنی اگر قدرت انتشار امواج روتر خود را کمتر کنید، برای فردی خارج از خانه یا شرکت شما سخت است که بتواند به شبکه شما نفوذ کند چرا که آنها نمی توانند شبکه شما را شناسایی کنند. این افسانه شاید ساده لوحانه ترین راه برای افزایش امنیت مودم وایرلس شما باشد.

هرکس که بخواهد یک شبکه Wi-Fi را هک کند، از آنتن های قدرتمندی استفاده می کند که مطمئنا سیگنال های روتر یا مودم شما را نیز شناسایی خواهد کرد.

کاهش قدرت انتشار امواج روتر فقط و فقط می تواند محدوده تحت پوشش و همچنین کیفیت استفاده برای کاربران مجاز را کاهش دهد. فایده دیگری ندارد!

در بخش های بعدی به موارد افسانه ای دیگر می پردازیم.

راستی شما برای افزایش امنیت مودم یا روتر وایرلستان چه می کنید؟

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم ؟

کلمات کلیدی : چگونه,امنیت,مودم,ها,را,افزایش,دهیم,؟,چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم ؟ , فناوری اطلاعات - It , مقالات علمي , چگونه+امنیت+مودم+ها+را+افزایش+دهیم+؟+

تاریخ: یکشنبه 2013/12/29
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها