اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

دو ابزار هوشمند به درد بخور

دو ابزار هوشمند به درد بخور

آنچه که در تصویر مشاهده می کنید یک قلم الکترویکی هوشمند است که می تواند نیاز به حضور دایم یک ناظر را برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی مرتفع سازد. این قلم که lernstif نام دارد، کلمات و خطوط را هنگام نوشتن کنترل می کند و هر جا که به یک اشتباه برخورد کرد، در دست کاربر می لرزد و با ایجاد وضعیتی شبیه به ویبره گوشی موبایل، کاربر را از یک اشتباه در متن مطلع می کند.

دو ابزار هوشمند به درد بخور

ابزار هوشمند

این قلم هوشمند تحت سیستم عامل لینوکس با دو شیوه کاری متفاوت کار می کند. می تواند کلمات نوشته شده را هم به لحاظ خوشنویسی و نگارش صحیح حروف و هم به لحاظ درست نویسی املایی کنترل کند. اگر به اشتباه حروفی برخورد کرد یک بار و اگر به اشتباه گرامری و قواعد دستور زبان برخورد کرد دو بار آلارم صوتی داده و با حالت لرزشی کاربر را آگاه می کند.

در داخل این قلم هوشمند الکترونیکی سنسور های فشار و حرکت بسیار ظریفی تعبیه شده است. از یک ماژول WiFi هم برای انتقال یک رونوشت از متن به یک کامپیوتر مرکزی استفاده می کند. یک باتری و یک نرم افزار غلط یاب نوشتاری، فرایند پردازش و کشف اشتباهات را بر عهده دارد.

همچنین این خودکار دارای یک ساچمه جوهری است تا بتوان از آن همانند یک خودکار معمولی نیز استفاده کرد. یکی دیگر از قابلیت های این قلم الکترونیکی آن است که می تواند در کنار دو شیوه کاری متفاوت و یک ساچمه جوهری، به صورت مجازی در هوا بنویسد. حرکات نوک این قلم در هوا نیز شبیه سازی می شود و پس از آنالیز از اطلاعات ضبط شده یک رونوشت نوشتاری دیجیتال تهیه کرده و آن را از طریق بستر وای فای به یک کامپیوتر منتقل می سازد.

 این قلم که lernstif نام دارد، کلمات و خطوط را هنگام نوشتن کنترل می کند و هر جا که به یک اشتباه برخورد کرد، در دست کاربر می لرزد و با ایجاد وضعیتی شبیه به ویبره گوشی موبایل، کاربر را از یک اشتباه در متن مطلع می کند

والدین می توانند در کنار انجام کارهای خود، از طریق داشتن یک نسخه تکالیف فرزندشان بر روی کامپیوتر خود و شنیدن صدای آلارم های این قلم از میزان مهارت و دانش فرزندشان در نوشتن املا با خبر شوند.

هنوز خبری از قیمت این محصول در دسترس نیست اما قرار است از آگوست 2013 برای زبان انگلیسی وارد بازار شود. اما سفارشات آنلاین از هم اکنون پذیرفته می شود. به نظر می رسد که املا نوشتن با این قلم ها هم لذت بخش باشد. البته امیدواریم که لذت تجربه کردن حالت ویبره یک قلم در دست تشویقی برای اشتباه نوشتن نباشد!

بعد از یک خرید اینترنتی با اشتیاق منتظر از راه رسیدن گجت محبوت تان هستید و سرانجام پستچی از راه میرسد. اما بسته ای را تحویل می گیرید که به نظر میرسد حال و روز خوبی ندارد.

از کجا اطمینان حاصل می کنید بسته شما در مسیر انتقال به طور مناسب حمل شده؟ از جایی سقوط نکرده یا ضربه محکمی به آن وارد نشده است؟ موارد زیادی پیش آمده که گجت ما به خاطر ضربه های هنگام حمل و نقل، آسیب دیده و تنها زمانی متوجه می شویم که بسته را باز می کنیم و در آن صورت دیگر کاری از دست ما بر نمی آید.

حالا یک سنسور کوچک با نام DropTag این وعده را داده که مراقب بسته ما در مسیر حمل و نقل باشد. آن را به بسته متصل می کنید و این گجت کوچک هر گونه ضربه ناگهانی و سقوط را در خودش ثبت می کند.

این سنسور به بلوتوث هم مجهز است و باطری آن تا هفته ها کار می کند. یک اپلیکیشن موبایل هم برای آن ارایه شده و هنگام تحویل بسته پستی می توانید قبل از امضا کردن با اپلیکیشن موبایل بسته را بررسی کنید. اگر سنسور به شما اعلام کرد که بسته ضربه شدیدی خورده می توانید از تحویل گرفتن بسته خودداری کنید.

جالب اینجا است که «دراپ تگ» می تواند تا فاصله 50 متری با دستگاه های اطراف ارتباط برقرار کند. بنابراین شرکت پست می تواند سنسورهای GPS را در انبارها و ماشین های انتقالی اش نصب کند. ترکیب این اطلاعات با هم سبب می شود که صاحب بسته بتواند آن را در مسیر حمل و نقل اش ردیابی کند و ببیند که بسته در کجای مسیر قرار دارد.

قیمت ساخت «دارپ تگ» هم ارزان است و زیر 2 دلار خواهد بود. ضمن اینکه می توان از آن به دفعات استفاده کرد. با این حساب احتمالا آن را جزو گجت های پرکاربرد آینده خواهیم دید. چرا که خریدهای اینترنتی روز به روز بیشتر می شود و مشتریان علاقمند هستند که از حمل و نقل صحیح خریدشان اطمینان داشته باشند.

منبع : سایت تبیان

 

دو ابزار هوشمند به درد بخور

کلمات کلیدی : دو,ابزار,هوشمند,به,درد,بخور,دو ابزار هوشمند به درد بخور , مقالات مهندسي , مهندسي كامپيوتر , کامپیوتر، مکانیک، برق، عمران، شیمی، پزشکی دو+ابزار+هوشمند+به+درد+بخور+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/02/14
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها