اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

اختلالات گوارشی درکودک اوتیسمی کنترل پذیراست

اختلالات گوارشی درکودک اوتیسمی کنترل پذیراست

کارشناسان درحال بررسی بر روی این نکته هستند که آیا یک رژیم غذایی فاقد گلوتن درکودکان مبتلا به اوتیسم  باعث اختلال در رشد و نمو کودک خواهد شد یا خیر.

اختلالات گوارشی درکودک اوتیسمی کنترل پذیراست

بیماری اوتیسمی

گفتنی است، یک مطالعه جدید نشان می دهد در برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم، سطح آنتی بادی های سیستم ایمنی بدن به پروتئین های گلوتن زیاد است.
این یافته ممکن است پاسخ به این پرسش باشد که چگونه می توان درمانی برای مشکلات معده و روده  این افراد که اغلب با اختلالات طیف اوتیسم هستند پیدا کرد. رژیم غذایی به استثنای گلوتن در حال حاضر بسیار محبوب شده است اما دانشمندان معتقد هستند که می بایست راهی برای مصرف گلوتن درکنار عدم وجود عوارض گوارشی برای این افراد پیدا نمود تا از مواد مفید استفاده کنند.
بررسی ها نشان می دهند، گلوتن در گندم و بسیاری از محصولات مربوط به دانه گیاهان یافت می شود.
در این مطالعه دانشگاهی ، تیم پروژه به بررسی سوابق پزشکی و نمونه خون از 140 کودک که37 نفر از آنها به اوتیسم مبتلا بودند پرداختند و نتایج را بررسی کردند و متوجه شدند که سطح آنتی بادی در بدن کودکان مبتلا به اوتیسم پس از مصرف پروتئین های گلوتن بسیار بالا رفته است.
دانشمندان به پزشکان و خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم توصیه می کنند تا یک رژیم غذایی مناسب برای این افراد در نظر بگیرند و به طور مداوم در جریان جدیدترین درمان ها و روش های نگهداری از این افراد قرار بگیرند تا بهتر بتوانند از این افراد نگهداری کنند و زمینه را برای یک زندگی طبیعی برای آنها فراهم تر نمایند.
منبع:vista.ir

اختلالات گوارشی درکودک اوتیسمی کنترل پذیراست

کلمات کلیدی : اختلالات,گوارشی,درکودک,اوتیسمی,کنترل,پذیراست,اختلالات گوارشی درکودک اوتیسمی کنترل پذیراست , پزشكي و سلامت , اختلالات+گوارشی+درکودک+اوتیسمی+کنترل+پذیراست+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/06/27
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها