اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

فشار خون بالا با گرمای هوا مرتبط نیست

فشار خون بالا با گرمای هوا مرتبط نیست

نقل از وب دا؛معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن بیان این مطلب گفت: براساس آمارهای موجود بیماری فشار خون در مناطق گرمسیری نسبت به مناطق سردسیر شیوع بیشتری نداشته و این عامل بیرونی بر بیماران تاثیر مستقیم ندارد.

 

فشار خون بالا با گرمای هوا مرتبط نیست

فشارخون
شاهرخ صالح پور در ادامه گفت: بیماران فشار خونی در روزهای گرم سال به ویژه در نواحی گرمسیری مانند شهرستان آبادان مصرف آب را افزایش داده و این مهم را به صورت فرهنگی مثبت در بین خود رواج دهند.
وی در همین خصوص عنوان کرد: مصرف به اندازه آب و براساس نیاز بدن در روزهای گرم سال تغییرات دستگاه های داخلی بدن را کنترل کرد و در پیشگیری از افزایش فشار خون موثر است.
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در خصوص آمارهای موجود از افراد دارای فشار خون و کنترل این بیماری در کشور گفت: براساس آمارهای کشوری 20 درصد از افراد جامعه ایرانی به بیماری فشار خون مبتلا هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد 80 درصد از بیماران از بیماری خود اطلاعی نداشته و 10 درصد برای پیگیری بیماری و درمان خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در همین رابطه عنوان کرد: 5 درصد از این بیماران بیماری خود را جدی تلقی کرد و به طور منظم به پزشک مراجعه می کنند.
وی در پایان گفت: انجام تحرک و حرکات منظم ورزشی، تغذیه سالم، عدم مصرف دخانیات و کنترل وزن از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون است.
منبع : vista.ir

فشار خون بالا با گرمای هوا مرتبط نیست

کلمات کلیدی : فشار,خون,بالا,با,گرمای,هوا,مرتبط,نیست,فشار خون بالا با گرمای هوا مرتبط نیست , پزشكي و سلامت , فشار+خون+بالا+با+گرمای+هوا+مرتبط+نیست+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/05/23
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها