اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

کریسمس و نخستین طلوع زمین

کریسمس و نخستین طلوع زمین

کریسمس و نخستین طلوع زمین

شاید بد نباشد که مانند برنامه‌های قدیمی رادیو شروع کنیم و بگوییم: ۴۴ سال پیش در چنین روزی، ۲۴ دسامبر سال ۱۹۶۸/۱۳۴۷  فضانوردان آپولو ۸، برای نخستین‌بار در مدار ماه، تصویری از  طلوع زمین گرفتند. جیم لاول و ویلیام آندرس (Jim Lovell ,William Anders) با دستور فرمانده‌ی خود فرانک بورمن Frank Borman با زمین ارتباط برقرار کردند تا آن‌چه را می‌بینند در تعطیلات کریسمس با دیگران تقسیم کنند. در این ارتباط آن‌ها تصویری هم گرفتند که به یکی از مشهور‌ترین تصاویر فضایی تبدیل شد. جیم لاول در این ارتباط گفت:« این تنهایی عظیم ترسناک است، اما باعث می‌شود بفهمید که چه چیزی پشت سر خود روی زمین باقی گذاشته‌اید». آن‌ها صحبت‌های خود را با خواندن بخش‌هایی از کتاب مقدس و این گفته‌ی فرانک بورمن به پایان بردند: « ما این ارتباط را به شبی خوب و اقبالی خوب به پایان می‌رسانیم،‌خداوند همه‌ی شما را حفظ کند، همه‌ی‌شمایی که بر (سیاره‌ی) زمین خوب قرار دارید، کریسمس مبارک».

مأموریت آپولو ۸ به گونه‌ای چند «نخستین» با خود به همراه داشت. فضانوردان این مأموریت نخستین کسانی بودند که مدار زمین را ترک کردند و در تعطیلات کریسمس در مدار ماه قرار گرفتند. و برای نخستین‌بار هم تصویری از زمین در فضا گرفته شد و بشر توانست خانه‌ی خود را از منظری دیگر ببیند.

کریسمس و نخستین طلوع زمین

کلمات کلیدی : کریسمس,و,نخستین,طلوع,زمین,کریسمس و نخستین طلوع زمین , صنايع هوافضا , مقالات علمي , کریسمس+و+نخستین+طلوع+زمین+

تاریخ: سه‌شنبه 2012/12/25
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها