اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

ونوسکوپ (Venoscope)

ونوسکوپ (Venoscope)

ونوسکوپ (Venoscope)

venoscope

ونوسکوپ یک عبور دهنده نور از یک عضو میباشد که با عبور نور با شدت زیاد باعث آشکار شدن رگ در آن محل میشود.- معمولاً یافتن یک رگ برای تزریق یا نمونه گیری از خون برای پرستاران و پزشکان دشوار است اما این دستگاه به دلیل قابلیت های آن در بخش مراقبت های بهداشتی و پزشکی بسیار سریع تر و کارآمد تر عمل کرده و باعث بالا رفتن سطح کیفیت کار متخصصان بالینی میشود.

در استفاده از این دستگاه هر پرستار زمان کمتری را صرف بیمار میکند و علاوه بر صرفه جویی در وقت در بحث اقتصادی و بهداشتی هم موثرتر و به صرفه تر است. از جمله سبب کاهش هدر رفتن سوزن ها ، سرنگ ها و PICC و … میشود، این روش برای بیمار راحت تر و امن تر است.
اگرچه در بیشتر موارد تشخیص محل رگ و دسترسی به آن راحت است ولی گاهی اوقات نیز دسترسی بسیار دشوار میشود و این ممکن است به دلیل چاقی، پیری و یا تیره بودن پوست بیمار باشد.
اطلاعات جمع آوری شده در بیمارستان نشان دهنده و موید همین موضوع است، این اطلاعات نشان داد که چندین تاخیر طولانی در� 25 % از بیماران اتفاق افتاد که با استفاده از دستگاه ونوسکوپ یک پرستار و پزشک توانست کمترین تاخیر را در یافتن محل دقیق رگ بیمار داشته باشد و بازده ی موفقیت را به 100 % افزایش دهد. – ونوسکوپ یک وسیله Non-invasive یعنی غیر تهاجمی است، یعنی وارد بدن نمیشود و کار آن به این صورت است که این دستگاه روی سطح پوست بیمار قرار می گیرد و یک نور با شدت بالا از ونوسکوپ به سمت ماهیچه های زیر پوستی بیمار تابیده میشود، این نور سبب بازتاب نور متفاوتی اطراف رگ میشود که باعث نمایان شدن رگ و باعث راحت تر شدن تزریق خون و یا نمونه گیری خون درون رگ میشود.

در شکل زیر مشاهده می کنید که رگ توسط دستگاه ونوسکوپ قابل مشاهده شده و کتتر(Catheter) نیز به راحتی وارد رگ میشود.

ونوسکوپ (Venoscope)

venescope-catheter

ترجمه : مسلم بگل

اطلاعات بیشتر:
http://www.users.bigpond.com/graykon/Products/IV/Venoscope.htm
https://www.venoscope.com/content/veno_instructions.php

دانشنامه مرجع مهندسی ایران
SMSM.IR

ونوسکوپ (Venoscope)

کلمات کلیدی : ونوسکوپ,(Venoscope),ونوسکوپ (Venoscope) , مقالات مهندسي , مهندسی پزشکی , کامپیوتر، مکانیک، برق، عمران، شیمی، پزشکی ونوسکوپ+(Venoscope)+

تاریخ: دوشنبه 2012/05/28
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها