اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

آشنایی با برخی از عبارات رایج در سیستم دزدگیر اتومبیل

آشنایی با برخی از عبارات رایج در سیستم دزدگیر اتومبیل

آشنایی با برخی از عبارات رایج در سیستم دزدگیر اتومبیل

77-car-alarm-system

1- كد متغیر Code Hopping :
كد فركانس دزدگیرهای مجهز به این تكنولوژی به طور دایم در حال تغییر است. این امر از تداخل فركانس ریموت كنترل های دیگر و یا اسكن شدن فركانس ریموت كنترل دستگاه مورد استفاده جلوگیری می كند.

2- صندوق پران Trunk Release :
خروجی مثبت و یا منفی برای فعال ساختن پمپ بازكننده صندوق عقب كه بوسیله ریمومت كنترل فعال می شود.

3فیوز محافظ فلاشر Hazard Light Short Circuit Fuzz :
این فیوز برای حفظ مدار دزدگیر در برابر اتصال كوتاه تعبیه می شود. در دزدگیرهای قدیمی سارقان با وارد كردن شوك الكتریكی به یكی ازچراغ های راهنما می توانستند كیت دزدگیر را از كار بیاندازند، اما با اضافه شدن این فیوز در سیستم های جدید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری می كند.

4- حذف شوك سنسور Shock Sensor Byp :
در برخی از دزدگیرها هنگام پارك شدن اتومبیل در محل هایی كه تردد وسایل نقلیه سنگین موجب تحریك شدن شوك سنسور می شود، می توان شوك سنسور را به طور موقت بوسیله ریموت كنترل از مدار دزدگیر حذف كرد.

5- ضد سرقت Anti Carjack :
دزدگیرهای مجهز به این ویژگی، امكان از كار انداختن موتور اتومبیل بوسیله ریموت كنترل را در مواقع ضروری برای مالك اتومبیل فراهممی سازند. برای مثال اگر سارقی به زور وارد اتومبیلی با موتور روش شد و اقدام به ربودن آن كرد در صورت در دست بودن ریموت كنترل، مادامی كه اتومبیل در محدوده برد ریموت كنترل قرار داشته باشد می توان اتومبیل را متوقف كرد و آژیر را به صدا در آورد.

6- قفل كودك (قفل شدن دربها همزمان با حركت اتومبیل) Drive Lock Mode :
این سیستم همزمان با روشن شدن موتور اتومبیل به طور خودكار درب ها را قفل و همزمان با خاموش شدن موتور اتومبیل قفل درب ها را باز می كند.
لازم به یادآوری است كه با توجه به تنوع سیستم های دزدگیر موجود در بازار، این سیستم می تواند با خواباندن ترمز دستی و یا فشرده شدن پدال ترمز نیز عمل كند.

7مسلح شدن اتوماتیك دزدگیر همزمان با بسته شدن آخرین درب Last Door Arming :
دزدگیرهای مجهز به این ویژگی پس از خاموش شدن اتومبیل و بسته شدن درب ها بطور خودكار مسلح می شوند. البته قبل از مسلح شدن دستگاه دزدگیر هشداری بصورت یك تك آژیر و یا خاموش و روش شدن چراغ ها اعلام می شود و در برخی از دزدگیرهای پیشرفته برای جلوگیری از جا ماندن سوئیچ در داخل اتومبیل می توان فقط عملكرد مسلح شدن دزدگیر بدون قفل شدن درب ها را انتخاب كرد و مورد استفاده قرار دارد.

منبع: ایران آموزش

www.smsm.ir
سایت مرجع مهندسی ایران

آشنایی با برخی از عبارات رایج در سیستم دزدگیر اتومبیل

کلمات کلیدی : آشنایی,با,برخی,از,عبارات,رایج,در,سیستم,دزدگیر,اتومبیل,آشنایی با برخی از عبارات رایج در سیستم دزدگیر اتومبیل , مقالات مهندسي , مهندسی برق و الکتریک , کامپیوتر، مکانیک، برق، عمران، شیمی، پزشکی آشنایی+با+برخی+از+عبارات+رایج+در+سیستم+دزدگیر+اتومبیل+

تاریخ: پنج‌شنبه 2012/01/19
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها