اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

از اين راه قارچ ها به پاي شما نفوذ مي کنند!

از اين راه قارچ ها به پاي شما نفوذ مي کنند!

مرطوب شدن محيط داخلي و کناره هاي دمپايي، شرايط مناسبي را براي ايجاد، رشد و تکثير قارچ هاي پوستي و نيز آلرژي تماسي به خصوص در ناحيه بين انگشتان پا به وجود مي آورد.

از اين راه قارچ ها به پاي شما نفوذ مي کنند!

قارچ

وي بيان کرد: گاهي پوست پا به جنس چرم، پلاستيک و يا رنگ دمپايي حساسيت نشان مي دهد که خشک بودن محيط دمپايي باعث کاهش اين گونه حساسيت ها و مانع رشد قارچ ها مي شود.

رضواني اذعان داشت: رطوبت داخل دمپايي به دو صورت به وجود مي آيد: 1- تعريق پا 2- نفوذ آب از محيط خارجي به درون دمپايي.

وي با بيان اين مطلب که شايع ترين و ساده ترين روش انتقال عفونت هاي قارچي با استفاده از دمپايي مشترک صورت مي گيرد گفت: استخرها يکي از مکان هاي استفاده از دمپايي هاي مشترک بوده و انتقال عفونت قارچي به راحتي صورت مي گيرد.

اين متخصص گفت: به هنگام ورود به استخرها از دمپايي هاي شخصي استفاده کرده و اگر اين امر ميسر نبود حتما پاها را همراه دمپايي وارد حوضچه هاي حاوي مواد ضدقارچ که در ابتداي استخرها است کرده تا مانع رشد قارچ وانتقال عفونت در طريق دمپايي شود.

وي در ادامه گفت: براي درمان بيماري قارچي و باکتريايي از داروهاي ضدقارچ موضعي، شوينده هاي ضد قارچ ( صابون گوگردي و غير گوگردي)، کرم هاي ضد قارچ موضعي، آنتي بيوتيک هاي تزريقي و خوراکي استفاده مي شود.

اين متخصص تاکيد کرد: افراد بيمار بعد از استحمام و يا خيس شدن پا به وسيله آب، پا را با حوله تميز و يا شسوار خشک کرده تا مانع رشد بيشتر قارچ ها شوند و نيز در محل کار به جاي کفش از دمپايي هاي مناسب جهت تهويه و کاهش ميزان رطوبت استفاده کنند.

وي در پايان گفت: از دمپايي و کفش هاي مشترک استفاده نکنيم، محيط را مرطوب نگه نداريم و از کفش و دمپايي مناسب ( از لحاظ تهويه، جنس، رنگ) استفاده شود

منبع :vista.ir

از اين راه قارچ ها به پاي شما نفوذ مي کنند!

کلمات کلیدی : از,اين,راه,قارچ,ها,به,پاي,شما,نفوذ,مي,کنند!,از اين راه قارچ ها به پاي شما نفوذ مي کنند! , پزشكي و سلامت , از+اين+راه+قارچ+ها+به+پاي+شما+نفوذ+مي+کنند!+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/05/16
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها