اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

زندگی با لپ تاپ!

زندگی با لپ تاپ!

در ابتدای ورود لپ تاپ ها به بازار عرضه، آنچنان که باید و شاید این محصولات مورد توجه قرار نگرفتند چرا که از نظر ظاهری مورد پسند واقع نمی شد و همچنین دارای سخت افزارهای سنگینی بودند که علاوه بر حجم کم موجب خسته شدن فرد از حمل کردن آن می شدند.

زندگی با لپ تاپ!

لپ تاپ

امروزه با زیاد شدن کارخانه های تولید کننده این محصولات تمامی مشکلات گذشته به نوعی حل  شده و کار را برای کاربرانی که سر و کار زیادی با این ابزار دارند سخت کرده است.

در دنیای امروزی دیگر کسی لپ تاپ را فقط به خاطر کلاس آن یا مد بودن انتخاب نمی کند بلکه برخی از افراد تمامی کارهای روزانه خود را به وسیله آن انجام می دهند.

اما استفاده شبانه روزی از لپ تاپ ممکن است آسیب هایی را به شما نیز برساند که بهتر است به آن ها توجه کنید.

لپ تاپ وسیله ای است که بر روی پا قرار می گیرد و اما این وسیله نیز مانند بسیاری دیگر از سیستم های خانگی متناسب با بدن ما نیستند چرا که ما حتی بسیاری از مسائل را که هنگام نشستن پشت سیستم های خانگی رعایت می کنیم در هنگام استفاده از لپ تاپ رعایت نمی کنیم.

در هنگام استفاده از لپ تاپ بهتر است…

** تا آنجایی که می توانید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به عضلات گردن و کتفتان از کیبوردهای جدا برای لپ تاپتان استفاده کنید تا مجبور نشوید زیاد خم شوید و یا این که بتوانید هر چند دقیقه یک بار کار را کنار بگذارید و نرمش هایی را انجام دهید که دچار گرفتگی عضلات نشوید.

** به هنگام کار با لپ تاپ به نور مانیتور بسنده نکنید و حتما چراغی را در اطراف خود روشن کنید چرا که کمبود نور در اطراف و خیره شدن به صفحه مانیتور منجر به سوزش چشم، سردرد و از بین رفتن تمرکز می شود.

به هنگام خرید لپ تاپ به صفحه کلید آن دقت کنید. صفحه کلیدهایی که در یک ردیف منظم قرار دارند و فاصله ای کمی بین کلیدهای وجود دارند از نظر سلامتی برای افراد بهتر است

**  تا حد امکان از قرار دادن لپ تاپ بر روی پاهایتان خودداری کنید چرا که این موضوع منجر به تهدید سلامت افراد به خصوص آقایان می شود و همچنین موجب تغییراتی در وضعیت پوست شما خواهد شد.

** زمانی که لپ تاپ را روی میز یا هر جای دیگری قرار می دهید بهتر است فاصله ای هرچند کم را بین سطح و لپ تاپ خود در نظر بگیرید چرا که گرم شدن لپ تاپ موجب کار زیاد فن های آن می شود اما به دلیل عدم تبادل کافی هوا، قطعات داخلی دستگاه به مرور زمان دچار خرابی و در نهایت ذوب شدن می شوند.

** در هنگام کار با لپ تاپ و یا کامپیوتر بهتر است فاصله چشم شما و صفحه مانیتور 30 سانتیمتر باشد. این کار موجب می شود که چشم شما سریعا خسته نشود.

در هنگام خرید لپ تاپ بهتر است بدانید…

**  در هنگام خرید لپ تاپ اولین چیزی که می بایست مورد توجه قرار گیرد نیاز کاربر و همچنین هزینه ای است که قرار است برای خرید لپ تاپ خرج کند. کسانی که کارهای گرافیکی انجام می دهند می بایست حجم هارد و رم مورد توجه آن ها باشد و یا این که پردازنده و کارت گرافیک قوی را انتخاب کند اما کسی که تنها برای انجام امور روزمره از آن استفاده می کند خرید چنین لپ تاپی کار به صرفه ای نیست.

**  رنگ و وزن لپ تاپ را نیز مورد بررسی قرار دهید.

**   به ورودی ها و پورت هایی که بر روی لپ تاپ قرار دارد توجه کنید چرا که ممکن است برخی از این پورت ها در هنگام طراحی لپ تاپ به دلیل کم کردن ضخامت دستگاه بر روی آن قرار داده نشود.

**  به باتری لپ تاپی که می خرید توجه داشته باشید. خرید لپ تاپی با باتری بهتر و هرچند گران قیمت تر بهتر از لپ تاپی است که باتری آن زود به زود به شارژ نیاز داشته باشد.

** به هنگام خرید لپ تاپ به صفحه کلید آن دقت کنید. صفحه کلیدهایی که در یک ردیف منظم قرار دارند و فاصله ای کمی بین کلیدهای وجود دارند از نظر سلامتی برای افراد بهتر است.

** اگر می خواهید صفحه مانیتورتان را در هر زاویه ای ببینید بهتر است از لپ تاپ های تغییرپذیر استفاده کنید چرا که صفحه این لپ تاپ ها به صورت 180 می چرخند و دارای صفحه نمایش لمسی و قلم دیجیتال نیز هستند.

** در نهایت این که هر چه لپ تاپ سبک تری بخرید کمتر آسیب می بینید.

منبع : سایت تبیان

زندگی با لپ تاپ!

کلمات کلیدی : زندگی,با,لپ,تاپ!,زندگی با لپ تاپ! , مهندسي كامپيوتر , زندگی+با+لپ+تاپ!+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/02/28
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها