اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

کوچکترین درخت کریسمس دنیا

کوچکترین درخت کریسمس دنیا

کوچکترین کارت کریسمس جهان، امسال، یعنی در آغاز سال 2011 توسط محققان دانشگاه گلاسگو ساخته شد. این کارت تبریک ویژه که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، مخصوص پژوهشگران عرصه نانوتکنولوژی ساخته شده است.

ابعاد این کارت تبریک 200 * 290 میکرومتر و تصویر درخت کریسمس روی آن نقش بسته است (قطر تار موی انسان حدود 100 میکرومتر است، خودتان اندازه این کارت تبریک را تصور کنید).

اگر بخواهید این کارت تبریک را در ابعاد استاندارد چاپ کنید باید نیم میلیون از آنها را کنار هم قرار دهید و 8276 تا از آنها در کنار یکدیگر تازه به اندازه یک تمبر خواهد شد.

کوچکترین درخت کریسمس دنیا

نانو

این ساختار نانویی در زیست‌فناوری، سیستم‌های کنترل نوری و فیلتر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفسور David Cumming  و دکتر Qin Chen معتقدند این فناوری نقش موثری در توسعه تکنولوژی دوربین‌های حرفه‌ای، تلویزیون‌ها و صفحات نمایشگر خواهد داشت.

کوچکترین درخت کریسمس دنیا

Nano

به گفته پروفسور David Cumming، ساخت این کارت تنها 30 دقیقه زمان برده ولی مهندسان دانشگاه زمان بیشتری نسبت به ساخت را، به طراحی شکل آن اختصاص داده‌اند.

منابع: http://www.gla.ac.uk/news/headline_184096_en.html

http://gizmodo.com/5719016/this-is-the-smallest-seasons-greetings-card-in-the-world

کوچکترین درخت کریسمس دنیا

کلمات کلیدی : کوچکترین,درخت,کریسمس,دنیا,کوچکترین درخت کریسمس دنیا , فناوري نانو , مقالات علمي , کوچکترین+درخت+کریسمس+دنیا+

تاریخ: سه‌شنبه 2011/02/15
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها