اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

کتری خورشیدی که آب را استریلیزه می‌کند

کتری خورشیدی که آب را استریلیزه می‌کند

جیمز بنتهام مهندس بریتانیایی این کتری که آب را با استفاده از فناوری خورشیدی می جوشاند ساخته است و آن را برای گردشگرانی ایده آل می داند که فلاسک آب گرم همیشه در دسترس احتیاج دارند.

کتری خورشیدی که آب را استریلیزه می‌کند

کتری خورشیدی

این کتری علاوه بر ارائه یک فنجان چای می تواند به عنوان دستگاه استریلیزه کردن آب رودخانه و نمک زدایی آب دریا به کار رود. این کتری شبیه یک تلسکوپ است و با یک لوله خلاء حرارتی کار می کند تا نور خورشید را گرفته و آن را به گرما تبدیل کند.

جداره های بازتابنده آن تا حد ممکن انرژی خورشید را جذب می کند و موجب می شود که آب داخل آن به هیچ منبع انرژی اضافی نیاز ندارد. پایه داخلی آن، کتری را رو به خورشید قرار می دهد و سازنده یک حرارت سنج روی در آن تعبیه کرده تا کاربر بتواند دمای آب داخل کتری را بررسی کند.

درحالی که کتری انرژی خورشیدی را جذب می کند جداره خارجی کتری برای دست زدن داغ نمی شود و حتی وقتی که آب به نقطه جوش می رسد این دیواره همچنان خنک باقی می ماند و خطر سوزاندن کاربر کاهش می یابد. این کتری می تواند چون یک فلاکس آب را برای مدت طولانی داغ نگاه دارد.

این کتری علاوه بر ارائه یک فنجان چای می تواند به عنوان دستگاه استریلیزه کردن آب رودخانه و نمک زدایی آب دریا به کار رود.

وزن این کتری 1.2 کیلوگرم در حالت خالی است و ظرفیت آب آن تنها نیم لیتر است. اما فرق این کتری مسئله مرگ و زندگی است، چرا که کتری خورشیدی این مهندس بریتانیایی می تواند آب رودخانه را تصفیه کرده و آب دریا را نمک زدایی کند. خالق کتری خورشیدی اظهار داشت که این کتری حتی می تواند یک تخم مرغ بپزد.

گفته شده است که عمر لوله خلا این کتری 25 سال و شرکتی با عنوان ” انرژی معاصر” کتری را به قیمت 35 پوند به فروش می رساند.

بنتهام از همپشایر اظهار داشت که وقتی دوچرخه سوار، قایقران، کوهنورد، ماهیگیر و مشاهده گر پرندگان و یا علاقمند به پیاده روی باشید می توانید از این کتری برای نوشیدنی های داغ، پختن یک تخم مرغ و استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی استفاده کنید. این کتری در نقاط دور دست آب را جوشانده و بدون استفاده از هیچ انرژی برقی و گازی کار می کند.

منبع : سایت تبیان

 

کتری خورشیدی که آب را استریلیزه می‌کند

کلمات کلیدی : کتری,خورشیدی,که,آب,را,استریلیزه,می‌کند,کتری خورشیدی که آب را استریلیزه می‌کند , مقالات علمي , امنیت، فناوری اطلاعات It، نانو، صنایع هوافضا، غذایی، فیزیک کتری+خورشیدی+که+آب+را+استریلیزه+می‌کند+

تاریخ: جمعه 2013/05/31
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها