اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

چاپگری سه بعدی که لوله برونشیت را چاپ می کند

چاپگری سه بعدی که لوله برونشیت را چاپ می کند

محققان با استفاده از برخی تکنیک های مهندسی زیستی با یک چاپگر سه بعدی لوله برونشی را ساخته و با یک عمل جراحی موفق به نای یک بیمار نوزاد پیوند کردند.

چاپگری سه بعدی که لوله برونشیت را چاپ می کند

چاپگر

نای اساسا شبیه یک لوله جاروبرقی می ماند که کلیه گوش، حلق و بینی به آن متصل است که نای انسان شامل 20 حلقه غضروف مرتبط با عضله در قفسه سینه قرار دارد.
در دنیا از بین هر 2100 نفر کسانی که به دنیا می آیند یک نفر به این نوع بیماری به صورت مادرزاد مبتلا هستند که این نارسایی باعث مسدود شدن لوله های هوا در افراد شده و دستگاه تنفسی بدن را از کار می اندازد.
در مقابل روش قبلی این روش ابداعی که با کمک پرینترهای سه بعدی یک تکه نای‌ با پلیمرهای مشخص چاپ شده سپس از آن در نای بکارگیری شده را پیشرفت چشمگیری در این عرصه می بینند.
این تیم تحقیقاتی پس از اولین پیوندی که بدین صورت انجام داده اند با روش CT عکس کامپیوتری گرفته و مشاهده کردند که این روش و عمل بسیار موفقیت آمیز بوده و امیدوارند تا بتوانند این روش را در کرسی های آموزشی در دانشگاه ها به پزشکان یاد دهند.
منبع : vista.ir

چاپگری سه بعدی که لوله برونشیت را چاپ می کند

کلمات کلیدی : چاپگری,سه,بعدی,که,لوله,برونشیت,را,چاپ,می,کند,چاپگری سه بعدی که لوله برونشیت را چاپ می کند , تازه ها , چاپگری+سه+بعدی+که+لوله+برونشیت+را+چاپ+می+کند+

تاریخ: سه‌شنبه 2013/05/28
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها