اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

فشار خون از عوامل زمينه ساز در بروز نارسايي قلبي به شمار مي رود

فشار خون از عوامل زمينه ساز در بروز نارسايي قلبي به شمار مي رود

به نقل از وب دا؛ دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه در اين بيماري قلب قادر نيست مقادير کافي خون را براي رفع نياز اکسيژن و مواد غذايي بافتها تامين کند اظهار داشت:‌ اين بيماري يکي از علل شايع مراجعه به بيمارستانها به ويژه در سنين بالا به شمار مي رود .
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد:‌ علت بروز اين بيماري در سنين جوان تر  ابتلا به بيماريهاي مادرزادي قلب و يا نارسايي قلبي پيشرونده ارثي يا علل ويروسي است.

دکتر فروه وکيليان تنگي نفس در حين فعاليت يا استراحت، سرفه خشک يا همراه خلط در فعاليت و يا شبانه ،‌خلط کف آلود و گاهي صورتي رنگ،‌خستگي،‌ اضطراب، تعريق،‌ بيقراري، ضعف،‌ رنگ پریدگی، بي اشتهايي،‌ تهوع  و استفراغ، شب ادراري،‌ ادم اندام يا کل بدن، بزرگي کبد و شکم از علائم اين بيماري به شمار مي رود .

عضو مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص راهکارهاي درمان و پيشگيري از پيشرفت نارسايي قلب، ‌استراحت و فعاليت منظم، رعايت رژيم غذايي و ‌رعايت مصرف نمک را از جمله عوامل پیشگیری از این بیماری های عنوان کرد و با تأکید بر عدم مصرف دارو بدون تجویز پزشک گفت: آنتي اسيدها،‌ مسهل ها،‌ شربتهاي ضد سرفه و قرصهاي مسکن حاوي نمک فراوان هستند .

وي به بيماران توصيه کرد: در مرحله شديد بيماري بهتر است در طول روز استراحت کافي داشته و به تدريج با بهبود تنگي نفس فعاليت خود را شروع کنند همچنين حمل بار سنگين و فعاليت شديد فيزيکي سنگين و فعاليت و ورزشهاي رقابتي مضر مي باشد .

دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه اين دسته از بيماران مستعد ابتلا به عفونتهاي تنفسي هستند گفت:‌ بهتر است بيماران از رفتن به محلهاي شلوغ و آلوده و تماس با افراد عفوني خودداري کنند .

عضو مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت:‌ اين بيماران بايد از استعمال سيگار، الکل،‌مواد نيروزا و مواد مخدر پرهيز کرده  و مصرف داروها بايد به طور منظم و دقيق براساس دستور پزشک مصرف شود

منبع : vista.ir

فشار خون از عوامل زمينه ساز در بروز نارسايي قلبي به شمار مي رود

کلمات کلیدی : فشار,خون,از,عوامل,زمينه,ساز,در,بروز,نارسايي,قلبي,به,شمار,مي,رود,فشار خون از عوامل زمينه ساز در بروز نارسايي قلبي به شمار مي رود , پزشكي و سلامت , فشار+خون+از+عوامل+زمينه+ساز+در+بروز+نارسايي+قلبي+به+شمار+مي+رود+

تاریخ: دوشنبه 2013/05/27
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها