اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

نگه داشتن طولانی مدت گردن در حالت ثابت منجر به بروز آرتروز گردن می شود

نگه داشتن طولانی مدت گردن در حالت ثابت منجر به بروز آرتروز گردن می شود

به نقل از خبرنگار وب دا، دكتر احمدرضا جمشیدی متخصص روماتولوژي در خصوص علت بروز آرتروز گردن گفت: آرتروز گردن يكي از بيماري‌هايي است كه بايد به درمان آن توجه كرد. معمولا در افرادي كه دچار آرتروز مي‌شوند، درد از گردن شروع شده و گاهي تا بازو هم ادامه پيدا مي‌كند. حتي گاهي هنگام مطالعه، رانندگي زياد يا كار با كامپيوتر درد از ناحيه گردن شروع شده و تا نوك انگشتان ادامه مي‌يابد.

وی افزود: البته بايد مراقب دردهاي بازو و دست بود تا مربوط به قلب نباشد، چرا كه ريشه‌هاي عصبي كه از گردن بيرون مي‌آيد تا دست ادامه دارد.

استاد دانشگاه علوم‌پزشكي تهران تصریح کرد: گردن عضوي است كه بايد ورزش داده شود؛ براي پيشگيري از بروز آرتروز بايد ورزش منظم و مرتب داشته باشيم و بخصوص حركات به 4 جهت اصلي را بايد در دستور كار قرار دهيم.

وی با بیان این که آرتروز طي سال‌ها ايجاد مي‌شود، گفت: هنگامی که غضروف‌ها پير مي‌شود آرتروز به‌وجود مي‌آيد و با حركت‌هاي ناگهاني و برداشتن جسم‌هاي سنگين باعث تشديد آن مي‌شود براي جلوگيري از ابتلا به آرتروز گردن بايد سيگار نكشيم، بالش كوتاه زير سر بگذاريم و اگر درد گردن‌مان بسيار شديد بود با پزشك مشورت كنيم چرا كه شايد احتياج به درمان و مصرف دارو و فيزيوتراپي داشته باشد.

منبع : vista.ir

نگه داشتن طولانی مدت گردن در حالت ثابت منجر به بروز آرتروز گردن می شود

کلمات کلیدی : نگه,داشتن,طولانی,مدت,گردن,در,حالت,ثابت,منجر,به,بروز,آرتروز,گردن,می,شود,نگه داشتن طولانی مدت گردن در حالت ثابت منجر به بروز آرتروز گردن می شود , پزشكي و سلامت , نگه+داشتن+طولانی+مدت+گردن+در+حالت+ثابت+منجر+به+بروز+آرتروز+گردن+می+شود+

تاریخ: شنبه 2013/05/25
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها