اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

خستگی نوجوانان می تواند علایم بیماری روده ای باشد

خستگی نوجوانان می تواند علایم بیماری روده ای باشد

محققان می گویند، خستگی و حالت تهوع در نوجوانان می تواند علایم بیماری التهابی روده یا IBD باشد.
به نقل از خراسان ؛ این بیماری که در کودکان تهاجمی تر است به علت این که در بسیاری موارد مبتلایان خجالت می کشند علایم آن را به والدین گزارش دهند به موقع تشخیص داده نمی شد. «IBD» مجموعه ای از اختلالات مزمن است که التهاب و زخم در جداره دستگاه گوارش ایجاد می کند. شایع ترین این بیماری زخم کولون است که اغلب در دهه ۳۰، ۶۰ یا ۸۰ بروز می کند و بیماری کرون که در سنین بین ۱۵ تا ۲۹ سال دیده می شود. اگر چه عامل ژنتیکی در بروز این بیماری موثر است اما عوامل دیگری مانند باکتری در روده، عفونت ها و کمبود ویتامین D نیز در این باره دخیل است.

در کشور ژاپن، پس از رواج مصرف غذاهای غربی میزان ابتلا به IBD افزایش یافته است. بروز زود هنگام این بیماری باعث نگرانی متخصصان شده است؛ زیرا که در کودکان IBD مهاجم تر است. اما مشکل این جاست که تشخیص این بیماری به علت متفاوت بودن علایم سخت است. علایم این بیماری شامل معده درد، اسهال، خستگی، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، مشکل رشد و تاخیر در بلوغ گزارش شده است.

خستگی نوجوانان می تواند علایم بیماری روده ای باشد

کلمات کلیدی : خستگی,نوجوانان,می,تواند,علایم,بیماری,روده,ای,باشد,خستگی نوجوانان می تواند علایم بیماری روده ای باشد , پزشكي و سلامت , خستگی+نوجوانان+می+تواند+علایم+بیماری+روده+ای+باشد+

تاریخ: یکشنبه 2013/04/07
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها