اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید

در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید

دکتر محمدرضا حسنی، فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز میزان دسترسی به پزشکان محدود می شود قطعاً بیماران قلبی در این ایام باید نکاتی در مورد مراقبت های بیماری را رعایت کنند.

در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید

پرونده پزشکی
وی افزود: بیماران قلبی باید اطلاعات و پرونده پزشکی خوانا همراه با اطلاعات کامل را همراه خود داشته باشند به خصوص اگر می‌خواهند به مسافرت بروند.
دکتر حسنی همراه داشتن دارو به اندازه کافی را از دیگر مواردی دانست که بیماران قلبی باید توجه داشته باشند.واظهار داشت: داروخانه های کل کشور از دادن داروهای بیماران قلبی بدون نسخه پرهیز می‌کنند و باید بیماران قلبی حتما داروهای خود و همچنین داروهای اورژانسی که در موارد ضروری استفاده می شود را همراه خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه این بیماران هر گونه افراط و تفریط را در برنامه زندگی در این ایام جدی بگیرند عنوان کرد: فعالیت و ورزشهای سنگین منجر به حمله قلبی می شود و این افراد باید با برنامه زندگی خود را در طول این ایام نیز حفظ کنند.
دکتر حسنی مسافرت بیماران قلبی را به شرط رعایت رژیم غذایی صحیح و مصرف داروها در زمان خود را بی خطر دانست و یادآور شد: این بیماران که مسیر طولانی را همراه با اتومبیل خود و یا سواری مسافرت می‌کنند لازم است که هر چند ساعت در جایی متوقف شوند و از بی حرکتی دائمی پرهیز کنند چرا که بی حرکتی در مسیر طولانی موجب ایجاد لخته در خون می شود.
وی افزود: این بیماران باید از استفاده از غذای بیرون پرهیز کنند و از سالم بودن غذای مورد استفاده در طول سفر هم مطمئن شوند.
دکتر حسنی یاداور شد: در صورت مشاهده هرگونه درد در قفسه و تپش قلب غیر عادی را باید به پزشک ارجاع دهند و از هرگونه ورزش غیر عادی و فعالیت سنگین پرهیز کنند.

در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید

کلمات کلیدی : در,طول,مسافرت,پرونده,پزشکی,را,همراه,خود,داشته,باشید,در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید , پزشكي و سلامت , در+طول+مسافرت+پرونده+پزشکی+را+همراه+خود+داشته+باشید+

تاریخ: پنج‌شنبه 2013/03/14
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها