اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

موشک هوا به هوای اسرام (ASRAAM)

موشک هوا به هوای اسرام (ASRAAM)

موشک پیشرفته کوتاه برد هوا به هوای ASRAAM یک سلاح موثر با قابلیت مانور بالا در نوردهای هوایی نزدیک است.

این موشک هوا به هوا سلاح دیگری است که ساخت آن توسط کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، آلمان غربی، نروژ و کشور کانادا انجام گرفت و در نهایت آمریکا نیز در توسعه آن شرکت کرد. AIM-132 فاقد محدودیت جوی است و در مقابله های نزدیک هوایی و رو در رو کاربرد دارد.

موشک هوا به هوای اسرام (ASRAAM)

موشک

*طول موشک: 196 سانتی متر

*قطر: 12.6 سانتی متر

* جرم: 73 کیلوگرم

* پهنای بال :20 سانتی متر

*سرعت: مافوق صوت

*حداقل فاصله درگیری:1000 متر

*حداکثر فاصله درگیری: 10000متر.

موشک دارای پیشران از نوع سوخت جامد با کیفیت بالایی است که توسط کمپانی “بایرن شیمی” ساخته شده است. نروژ از این موتور در موشک مشابه “رآوفاس” استفاده می کند. هدایت موشک از نوع آشیانه یاب انفعالی مادون قرمز(IR) است و طوری طراحی و ساخته شده که در مقابل اختلالات الکترونیکی حساس می باشد.

 توسعه موشک در سال 1983 مطرح و در سال 1987 تقریبا تکمیل شد. کارهای مربوط به تولید در سال 1990 انجام گرفت و در حال حاضر به عنوان موشکی که توان مقابله با اهداف مختلف متوالی و نیز تشخیص هدفهای کاذب از حقیقی را دارد.، مطرح و مورد استفاده می باشد

این موشک که طبق برنامه جایگزین AIM-9 شده، از نظر مانور و مشخص نمودن هدفهای مختلف و موثر بودن در زوایای دید مختلف، فوق العاده است. تلاش لازم نیز عمل آمده که موشک از نظر قیمت ارزان تهیه شود، با وجود این بر اساس برآورد سال مالی 1989 قیمت آن 183700 دلار برآورد شده است. تا کنون کشورهای انگلیس، کانادا، و نروژ تعداد 5500 فروند از این موشک را دریافت نموده اند.

 

موشک دارای چهار حالت عملیاتی به شرح زیر است

تعقیب و قفل شدن به هدف با استفاده از کلاه خلبانی نظیر KUKRI

موشک ابتدا به طرف هدف روانه می شود و سپس با استفاده از سیستم کاوش، هدف را می یاید و به طور مستقل روی هدف قفل نموده و به طرف آن حرکت می کند. در این حالت موشک، یک موشک “شلیک کن و فراموش کن” است.

علاوه بر نشان دهنده های هواپیما، در این حالت سیستم جست و جوگر موشک نیز در یک زاویه عریض به کار می افتد و به این وسیله در مقابله های هوایی نزدیک، از ابتدا به صورت فعال عمل می کند.

– در این حالت سیستم الکترونیکی موشک با استفاده از تجهیزات کشف و تعقیب هدف، مستقر در هواپیما، هدایت یا به اصطلاح DIRECT می شود.

توسعه موشک در سال 1983 مطرح و در سال 1987 تقریبا تکمیل شد. کارهای مربوط به تولید در سال 1990 انجام گرفت و در حال حاضر به عنوان موشکی که توان مقابله با اهداف مختلف  متوالی و نیز تشخیص هدفهای کاذب از حقیقی را دارد. مطرح و مورد استفاده می باشد.

منبع : سایت تبیان

موشک هوا به هوای اسرام (ASRAAM)

کلمات کلیدی : موشک,هوا,به,هوای,اسرام,(ASRAAM),موشک هوا به هوای اسرام (ASRAAM) , صنايع هوافضا , مقالات علمي , موشک+هوا+به+هوای+اسرام+(ASRAAM)+

تاریخ: جمعه 2013/03/01
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها