اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

نحوه مراقبت‌های چشمی در روزهای آلوده

نحوه مراقبت‌های چشمی در روزهای آلوده

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ابراز ناراحتی چشمی در زمان اوج آلودگی هوا یک موضوع شایع است و قطعا این آلودگی ها بر روی چشم تاثیر دارد.

نحوه مراقبت‌های چشمی در روزهای آلوده

چشم

وی گفت: تنها عضوی از بدن که بیرون از پوست قرار دارد چشم است، بنابراین چشم در معرض همه آلودگی ها است. شیشه ماشین پس از یک روز تردد پر از دوده می شود که شبیه همین اتفاق برای چشم هم می افتد و آلودگی هوا بر روی چشم نیز تاثیر دارد.

عین اللهی اظهار داشت: چشم به گونه ای آفریده شده است که سایبان و محافظ دارد و بیشترین تاثیر آلودگی هوا بر روی چشم و در ناحیه لبه های پلک و مژه ها خودش را نشان می دهد.

 یکی از مواردی که موجب بروز آب مروارید می شود همین نور آفتاب است. نور آفتاب می تواند صدمات زیادی را به چشم وارد کند که برای پیشگیری از آن لازم است افراد از عینک های آفتابی مناسب استفاده کنند تا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرند

وی اظهار داشت: از سوی دیگر سطح مژه ها و لبه های پلک چرب است و این چربی به طور دائم روی چشم می ریزد که به دلیل این است که اشکی که در چشم وجود دارد تبخیر نشود و اشک زیر چربی بماند و سطح چشم خشک نشود.

رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: این چربی البته در زمان بروز آلودگی هوا موجب جذب مضاعف دوده ها و آلودگی ها و در نهایت سوزش و درد می شود. افرادی که کار چشمی زیادی مانند مطالعه و یا کار با کامپیوتر دارند بیشتر احساس سوزش در چشم را دارند.

فوق تخصص قرنیه گفت: راه حل آن این است که هر شب چشم ها جداگانه با آب گرم شستشو یابد. برای این کار می توان پنبه ای را در آب گرم گذاشته و به مدت 10 دقیقه آن را بر روی چشم بسته بگذارند و بعد با گوش پاک کن یا انگشت کوچک خود و کف شامپو بچه چشم را شستشو دهند.

وی یادآور شد: همچنین افرادی که به مدت بسیار زیادی در محیط بیرون قرار دارند، بیشتر در معرض صدمه چشم هستند. در واقع یکی از مواردی که موجب بروز آب مروارید می شود همین نور آفتاب است. نور آفتاب می تواند صدمات زیادی را به چشم وارد کند که برای پیشگیری از آن لازم است افراد از عینک های آفتابی مناسب استفاده کنند تا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرند. به عنوان نمونه کلاه حصیری لبه دار می تواند تا 50 درصد از صدمات چشمی برای افراد در معرض نور آفتاب جلوگیری کند.

عین اللهی اضافه کرد: تحقیقی در زمینه انعکاس نور در آلودگی هوا انجام نشده اما امکان بررسی آن وجود دارد.

منبع : سایت تبیان

نحوه مراقبت‌های چشمی در روزهای آلوده

کلمات کلیدی : نحوه,مراقبت‌های,چشمی,در,روزهای,آلوده,نحوه مراقبت‌های چشمی در روزهای آلوده , پزشكي و سلامت , نحوه+مراقبت‌های+چشمی+در+روزهای+آلوده+

تاریخ: چهارشنبه 2013/02/13
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها