اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

7 راه برای سفر خصوصی به فضا

7 راه برای سفر خصوصی به فضا

7 راه برای سفر خصوصی به فضا

فضا

.فضا در دسترس است

درحالی‌که بشر از نواحی استخراج نشده‌ی زمین بهره‌برداری می‌کند، فضا همچنان مرزی ژرف و خواستنی باقی‌مانده است به‌خصوص برای گردشگران فضایی. اصرار ناسا برای دستیابی به «تاکسی‌های فضایی» برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی طی 5 سال اشتیاق به سفر فضایی را بیشتر کرده است و شرکت‌‌های خصوصی در ارسال افرادی به جز فضانوردان به فضا حتی با هزینه‌های خیلی بالا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

یکی از تلاش‌های سریع و جدید سفینه‌ای فضایی  است؛ سفینه‌ی فضایی مجهز به موتور جِت که گروه ویرجین در لندن و شرکت طراحی هوانوردی به نام Scaled Composites آن‌را تهیه کرده است. به زودی تمرینات مداری این دو شرکت تمام می‌شود و هدف بعدی‌ آن‌ها انجام چند پرواز زیر مداری طی چند ساعت در فاصله‌ی 96 کیلومتری از سطح زمین تا پایان سال میلادی است. قیمت هر صندلی 200 هزار دلار است که رزو بلیط های آن آغاز شده است.

2.مرا به ماه ببر!

دانشمندان سابق ناسا با حمایت شرکت Golden Spike از این رویای بزرگ نمی‌ترسند. آن‌ها سال پیش طرح بلندپروازانه‌شان را برای سفرهای عادی به ماه در دهه‌ی بعدی علنی کردند. این فضاپیما که در تصویر آن‌را می‌بینید، از راکت‌ها و تکنولوژی‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌شود بازیافت شده است. بازار آن دولت‌های کوچک‌تر، شرکت‌های غیرخصوصی و افراد ثروتمند با اهداف بزرگ و علمی هستند. بلیت سفر دونفره به ماه: 1/4 میلیارد دلار است.

3.توقف در ایستگاه

انوشه انصاری (که تصویرش را در این سفر می‌بینید) یکی از نخستین توریست‌های فضایی بود که با همکاری شرکت خصوصی Space Adventures که از سال 2006 در ارسال توریست به ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت می‌کند، مدت هشت روز به دور زمین گشت. این شرکت که خدمات پروازهای مداری و زیرمداری ارائه می‌کند طرح‌هایی برای ماموریت به ماه در دهه‌ی پیش‌رو دارد. اگر شما هم خواهان یکی از این سه جایگاه که امسال باز خواهد شد هستید، قیمت پایه‌ی 35 میلیون دلار برای سفر 12 روزه به دور زمین (طی کردن مسافت 28 هزار کیلومتر در هر ساعت) را برای شما رقم خواهد زد.

4.پرتاب دارتی به مدار زمین

شرکت PlanetSpace در شیکاگو روی دارت (تیر) نقره‌ای کار می‌کند که در واقع گلایدر فراصوت است (که طرح خیالی آن را در تصویر بالا می‌بینید) و قابلیت پرواز مداری را دارد. این برنامه‌ی سفر هنوز پیش‌فروش نمی‌شود ولی طوری طراحی می‌شود که بتواند هم انسان و هم بار به فضا جابجا کند.

5.پایگاه مریخی

شرکت غیرانتفاعی مریخ 1 روی ساختن اقامتگاه دائمی بشر در مریخ تا سال 2023 فعالیت می‌کند. این سفر یک گردش توریستی نخواهد بود. وب‌سایت این پروژه با مسافران آینده‌نگر که هدف ماموریت مریخ 1، یعنی مهاجرت انسان‌های فضانورد است، قرارداد می‌بندد.

اصرار ناسا برای دستیابی به «تاکسی‌های فضایی» برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی طی 5 سال اشتیاق به سفر فضایی را بیشتر کرده است و شرکت‌‌های خصوصی در ارسال افرادی به جز فضانوردان به فضا حتی با هزینه‌های خیلی بالا با یکدیگر رقابت می‌کنند

براساس این وب‌سایت، «مریخ خانه‌های جدیدشان خواهد بود، جایی که در آن‌جا زندگی خواهند کرد و برای هرچه که یادآور زندگی‌شان است کار خواهند کرد.» با وجود یک‌طرفه بودن بلیت این ماموریت در زمان اعلام آن در سال پیش، این سفر بیش ‌از هزاران داوطلب پیدا کرده است.

6.گریز سریع

مبلغ بلیت فضاپیمای پیشرفته‌تر Armadillo Aerospace که رزرو پروازهای فضایی زیرمداری خود را بر فراز 80 کیلومتری زمین آغاز کرده‌است برای چند سال پیش‌رو 100 هزار دلار است. چون این شرکت تاریخ‌های خاصی برای پروازهایش مشخص نکرده است یا نگفته ‌است چه مدت طول خواهند کشید، با شرکت Space Adventures برای فروش بلیت‌هایش شریک شده است. در تصویر بالا یکی از فضاپیماهای این شرکت را که برای پرواز کردن و نشستن به طور عمودی از سیستم پیش‌ران استفاده می‌کند می‌بینید.

7.صندلی‌های ارزان

این یکی به‌صرفه‌تر است؟ اگر با شرکت XCOR Aerospace Lynx از زمین بلند شوید و پرواز زیرمداری 30 دقیقه‌ای داشته باشید برای هر صندلی فقط 95 هزار دلار می‌پردازید. در تصویر خیالی بالا، این فضاپیما که با شرکت کالیفرنیا تجهیز شده است، برایتان قابل استفاده‌ی دوباره خواهد بود و تا چهار پرواز در روز برنامه‌ریزی خواهد شد. تکنولوژی XCOR که هنوز در حال توسعه است، احتمالاً برای سفرهای سریع‌تر در روی زمین نیز به کار گرفته خواهد شد.

منبع : سایت تبیان

7 راه برای سفر خصوصی به فضا

کلمات کلیدی : 7,راه,برای,سفر,خصوصی,به,فضا,7 راه برای سفر خصوصی به فضا , صنايع هوافضا , مقالات علمي , 7+راه+برای+سفر+خصوصی+به+فضا+

تاریخ: دوشنبه 2013/02/11
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها