اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

بازسازی سفینه دوست داشتنی جنگ ستارگان

بازسازی سفینه دوست داشتنی جنگ ستارگان

این فیلم و داستان های حول و حوش آن الهام بخش بسیاری از مردم بوده است و مثل بسیاری از پدیده های جهان، برخورد مردم نیز در مقابل این پدیده طیفی وسیعی را تشکیل داده است. طیفی که در یک سو به افرادی می رسد که اصولا ارزشی برای این دنیا قایل نیستند و از سوی دیگر به هوادارن افراطی این پدیده.

بازسازی سفینه دوست داشتنی جنگ ستارگان

سفینه

::اسکچ مربوطه به صحنه اولین مواجهه با فالکون::

 

حالا گروهی از علاقمندان این دنیای شگفت انگیز تصمیم گرفته اند، یکی از معروف ترین و محبوب ترین سفینه های فضایی این مجموعه را بازسازی کنند آن هم در ابعاد واقعی و مقیاس یک به یک. نیازی به گفتن نیست که این کار تا حالا و حتی در هنگام ساخت فیلم نیز انجام نگرفته است و بخش های مختلف این سفینه در صحنه هایی با دکورهای مختلف فیلم برداری شده است.

فالکون ملنیوم، برای اولین بار (البته در مجموعه فیلم ها) در قسمت چهارم به نام امید تازه ظاهر می شود. جایی که لوک اسکای واکر به همراه اوبی وان کنوبی و دو روبات همراهشان، آرتو دی تو و سی تری پی او، به دنبال سفینه ای می گردند تا از سیاره تاتوئین به سمت الدران پرواز کنند تا پیام ذخیره شده در حافظه آر تو را به شورشیان برسانند. در کافه بندرگاه موسایلی آنها با هان سولو و چوباکا مواجه می شوند و آنها انجام این سفر را متقبل می شوند. سفینه آنها فالکون ملنیوم است که سولو آن را سریعترین تکه آشغال پرنده همه کهکشان می داند.

ابعاد اصلی این سفینه 34,37 متر در 25,61 متر در 8,27 متر است و حالا کریس لی تصمیم دارد نمونه یک به یک آن با تمام جزییات داخلی را بسازد. به نوشته خود او این کار از دید هر کسی بیرون از دنیای جنگ ستارگان حماقت محض به شمار می رود اما برای علاقمندان این دنیا ماجراجویی مهیج و شگفت انگیزی است.

:کفالکون لحظاتی پس از آنکه ستاره مرگ دوم منفجر شد و توانست به شکل میلیمتری از آن فرار کند:ک

 

در این بازسازی البته فقط جزییات بیرونی این سفینه قرار نیست بازسازی شود، بلکه برای طراحی آن نه تنها تمام صحنه هایی از فیلم ها که این سفینه در آن نقش داشته است مورد بازبینی قرار گرفته و نمونه های مشابه در حال تهیه است بلکه بر اساس نقشه های فنی این سفینه که در کتاب راهنمای نهایی جنگ ستارگان منتشر شده است تمام جزییات داخلی و اتاقک ها، سیم کشی ها و سلاح های این سفینه ساخته خواهد شد.

 گروهی از علاقمندان این دنیای شگفت انگیز تصمیم گرفته اند، یکی از معروف ترین و محبوب ترین سفینه های فضایی این مجموعه را بازسازی کنند آن هم در ابعاد واقعی و مقیاس یک به یک. نیازی به گفتن نیست که این کار تا حالا و حتی در هنگام ساخت فیلم نیز انجام نگرفته است

البته چنین فعالیت هایی غیر از اینکه می تواند سرگرم کننده باشد اگر در مقیاس های کوچکتری انجام شود به شدت آموزنده هم هست. برای ساخت نمونه ای حتی الامکان نظیر نمونه اصلی باید ایده های طراحی متعددی را مطرح و بهترین و ارزان ترین ابزارها را انتخاب کنید و از ابتکار فوق العاده ای برای بازسازی آن بهره ببرید.

::نقشه جزییات ملنیوم فالکون::

 

این چنین برنامه ای به خصوص اگر آن را در قالب پروژه ای برای گروهی از دانش آموزن مقاطع ابتدایی در نظر بگیرید می تواند ایده های خلاقانه آنها را به همراه داشته باشد و مطالب زیادی را در قالب ساخت این روبات آشنا به آنها بیاموزد.

::نمونه ساخته شده ماکت مقوایی فالکون::

 

البته حالا که صحبت از فالکون شد، به نظرم یک نکته را هم باید درباره اش گفت. به نظرم طراحی این سفینه در یک مورد نقص جدی دارد و آن آنتن اصلی بیرونی آن است. این آنتن در سفرهای بین ستاره ای ایرادی ایجاد نمی کند اما از آنجا که فالکون سفینه ای است که مستقیما در بنادر فضایی سیارات مختلف فرود می آید و برای پرواز به پیشران ویژه ای احتیاج ندارد، این آنتن غیر آیرودینامیک هنگام ورود به اتمسفر سیارتی که جو غلیظ دارند و همچنین هنگام پرواز می تواند درسر ساز باشد و حتی آسیب ببیند.

منبع : سایت تبیان

بازسازی سفینه دوست داشتنی جنگ ستارگان

کلمات کلیدی : بازسازی,سفینه,دوست,داشتنی,جنگ,ستارگان,بازسازی سفینه دوست داشتنی جنگ ستارگان , صنايع هوافضا , مقالات علمي , بازسازی+سفینه+دوست+داشتنی+جنگ+ستارگان+

تاریخ: شنبه 2013/02/09
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها