اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

پرواز تلسکوپ «بیگ بنگ» بر فراز قطب جنوب

پرواز تلسکوپ «بیگ بنگ» بر فراز قطب جنوب

سفر تلسکوپ EBEX برای کشف نشانه‌های احتمالی «انفجار بزرگ»، با اتصال به یک مگابالن هلیومی و پرواز از قطب جنوب آغاز می‌شود.

به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، بالن هلیومی در اندازه یک استادیوم فوتبال وظیفه انتقال تلسکوپ ۲٫۷ تنی EBEX‌ را برعهده دارد.

این تلسکوپ توسط محققان دانشگاه کلمبیا و با هدف بررسی و تهیه عکس از نور ضعیف باقی مانده از انفجار بزرگ (big bang)‌ در ارتفاع بسیار بالا طراحی شده است. طراحان امیدوارند با کمک این تلسکوپ، نخستین شواهد از قطبش فوتون های نوع-B را در پس زمینه مایکروویو کیهانی بدست بیاورند.

تلسکوپ EBEX‌ از امواج مایکروویو ساطع شده در زمان کودکی کائنات، در سن ۳۸۰ هزار سالگی، عکسبرداری می‌کند.

پرواز تلسکوپ «بیگ بنگ» بر فراز قطب جنوب

تلسکوپ

«آمپر میلر» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پلاسمای پیش از انفجار بزرگ بقدر کافی سرد بوده و امکان شکسته شدن فوتون ها و سفر آنها در کائنات را فراهم کرده است؛ اگر بتوانیم نشانه هایی از این امواج کشف کنیم، می‌توانیم مراحل نخستین شکل گیری و تکامل کائنات را درک کنیم.

داده های بدست آمده از این مرحله مأموریت تلسکوپ EBEX‌ بر فراز قطب جنوب با نتایج بدست آمده در سال ۲۰۰۹ در نیومکزیکو و داده های دوربین دیگر در ارتفاع پنج هزار متری صحرای آتاکامای شیلی ترکیب می شود.

هدف اصلی این تحقیق، درک منشأ و نحوه تکامل کائنات در کنار تأیید بروز قطعی پدیده «انفجار بزرگ» عنوان شده است.

پرواز تلسکوپ «بیگ بنگ» بر فراز قطب جنوب

کلمات کلیدی : پرواز,تلسکوپ,«بیگ,بنگ»,بر,فراز,قطب,جنوب,پرواز تلسکوپ «بیگ بنگ» بر فراز قطب جنوب , فيزيك , مقالات علمي , پرواز+تلسکوپ+«بیگ+بنگ»+بر+فراز+قطب+جنوب+

تاریخ: چهارشنبه 2013/01/23
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها