اختصاصی ما

آرشیو اختصاصی ما

آشنایی با انواع ویروسهای متداول رایانه ای

آشنایی با انواع ویروسهای متداول رایانه ای

انواع مخرب های سیستم به شش دسته تقسیم می شوند که در زیر به معرفی و توضیحی مختصری از هرکدام از آنها اشاره می شود.

انواع مخرب های سیستم که به شش دسته تقسیم می شوند :

Worm, Trojan, System Monitor, BACK DOOR, TRACE, SPY

 

worm
کرم اینترنتی

گونه ای از برنامه های تخریبی یا کرم های اینترنیتی هستنند و کار اصلی آنها تخریب اطلاعات شخصی بر اساس یک الگوی خاص و مشخص می باشد این برنامه ها بدون اینکه ردپای از خود بجا بگذارند اطلاعات را تخریب می کنند و در عین حال از کامپیوتر به کامپیوتر دیگری می روند بعضی از این کرم های اینترنیتی بدتر از یک ویروس اعمال تخریبی دارند چون بر خلاف ویروس ها از برنامه های اینترنیتی عبور می کنند حتی می توانند با برنامه های دیگر نیز انتقال یابند.

Trojan
اسب تروا

گونه دیگر از برنامه های مخرب اسب تروا یا همان تروجان است. این نوع از برنامه ها در ظاهر برنامه هایی مفید و بی ضرر هستند ولی در اصل کار این برنامه ها تخریب و دزدی اطلاعات است تروجان می تواند از طریق ایمیل و یا سایت های گول زننده انتقال یابد از این نوع مخرب بیشتر برای دزیدن کلمه عبور ایمیل ها استفاده می شود که برای فرد قربانی به صورت عکس و یا برنامه های گول زننده مانند کرک نرم افزار فرستاده می شود.

System Monitor

سیستم مانیتور برنامه ای خاص است که برای کنترل فعالیت کاربران استفاده می شود این گونه برنامه ها می توانند اطلاعاتی از قبیل آدرس ایمیل و کلمات عبور و کلماتی که توسط صفحه کلید تایپ شده را جمع آوری کنند. این نوع از برنامه ها حتی می توانند از فعالیت های کاربران عکس برداری کنند و به یک ایمیل خاص ارسال کنند .

BACK DOOR

این نوع از برنامه ها که یک هکر بر روی یک سیستم اجرا کرده و راه را برای نفوذ مجدد باز می کند یا به زبان ساده تر از در پشتی وارد شدن .

TRACE

یک نوع دیگر از برنامه ها تریس می باشند این گونه از برنامه ها می توانند به صورت های مختلف اعمال تخریب را انجام دهند به صورتی که می توانند وارد محیط ریجستری شده و یا در حافظه رم و یا درون دیسکت ها مقیم شوند و حتی خود را با یک برنامه ترکیب کرده و اعمال تخریب را انجام دهند.

SPY

هر برنامه ای که بصورت مخفیانه وارد سیستم شود اسپای نامیده می شود که این نوع از مخرب ها کلمه عبور ایمیل و آی دی و حتی کارت های اعتباری را برای فرد هکر ارسال می کنند.

دانشنامه مهندسی ایران

www.smsm.ir

آشنایی با انواع ویروسهای متداول رایانه ای

کلمات کلیدی : آشنایی,با,انواع,ویروسهای,متداول,رایانه,ای,آشنایی با انواع ویروسهای متداول رایانه ای , مقالات مهندسي , مهندسي كامپيوتر , کامپیوتر، مکانیک، برق، عمران، شیمی، پزشکی آشنایی+با+انواع+ویروسهای+متداول+رایانه+ای+

تاریخ: یکشنبه 2012/03/18
برترین مطالب امروز
مطالب مرتبط
ترفند
اس ام اس

ابر برچسبها